W sprawie likwidacji reklam w pasie drogowym oraz ujednolicenia tabliczek informacyjnych z nazwami ulic i obiektów w Sandomierzu do władz miasta zaapelował radny Janusz Sobolewski.
- Proponuję utworzenie w ramach Wydziału Nadzoru Komunalnego stanowiska, które odpowiadałoby za estetykę i porządek w mieście i współpracowałoby ze Strażą Miejską i PGKiM w tym zakresie. Moim zdaniem wiele rzeczy da się poprawić bez ponoszenia dużych kosztów
- stwierdził.
Chodzi m.in. o reklamy w pasie drogowym - skrzyżowanie ulic Mickiewicza i Koseły, Rondo Optymizmu.
- Jeśli sprawa dotyczy dróg krajowych, wojewódzkich czy powiatowych to trzeba wystąpić do ich administratorów o rozważenie możliwości ograniczenia do minimum tych reklam
- zaapelował przedstawiciel mieszkańców.
Jak dodał, z kolei ujednolicenie tabliczek z nazwami ulic i obiektów, to ten problem trzeba rozłożyć czasie i rozwiązywać sukcesywnie.
- Na początek wygospodarować w przyszłorocznym budżecie środki na wymianę lub odnowienie tablic w obrębie Starego Miasta oraz ulic Mickiewicza, Słowackiego, Koseły, Armii Krajowej, Żeromskiego
- stwierdził radny.
Jak w odpowiedzi poinformował Paweł Niedźwiedź, burmistrz Sandomierza, reklamy znajdujące się na skrzyżowaniu ulicy Mickiewicza i Koseły zlokalizowane są na gruncie gminy Sandomierz, na które są zawarte umowy dzierżawy na czas oznaczony.
- Reklamy znajdujące się przy Rondzie Optymizmu znajdują się na posesji prywatnej. Wymiana i remont tabliczek będzie prowadzona w miarę potrzeb zgodnie z możliwościami finansowymi gminy Sandomierz. W budżecie na rok 2025 zostaną zaplanowane środki finansowe na wymianę i odnowienie tablic w obrębie Starego Miasta oraz ulic Mickiewicza, Słowackiego, Koseły, Armii Krajowej, Żeromskiego
- poinformował włodarz miasta.
Warto przypomnieć, że Sandomierz nadal czeka na swoja, tzw. uchwałę krajobrazową. Uchwała rady gminy, o której mowa w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, jest obszarowym narzędziem ochrony nie tylko krajobrazu kulturowego, ale także naturalnego.
Uchwała krajobrazowa umożliwia regulowanie zasad umieszczania reklam, obiektów małej architektury oraz ogrodzeń na całym obszarze gminy. Przyjęcie przez gminę uchwały krajobrazowej umożliwia w dalszej kolejności podjęcie uchwały dającej podstawę do pobierania przez gminę opłat z tytułu umieszczania reklam.
Uchwały krajobrazowe obowiązują w 75 gminach, w tym w 6 miastach wojewódzkich: Łodzi, Krakowie, Opolu, Gdańsku, Kielcach i Poznaniu.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.