W środę (24 lipca) funkcjonariusze z jednostki policji w Sandomierzu ponownie otrzymali zgłoszenie o oszustwie metodą „na BLIK”.
- 40-letnia mieszkanka miasta zawiadomiła o wyłudzeniu kodów BLIK, dzięki którym oszust uszczuplił jej konto o blisko 9000 złotych. Przy sprzedaży rzeczy na znanym portalu ogłoszeniowym, oszust podający się za doradcę banku powiadomił ją że należy potwierdzić sprzedaż rzeczy podając kod. Wówczas kobieta miała otrzymać płatność ze sprzedaży
- mówi mł. asp. Iwona Paluch, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Sandomierzu.
Kobieta podała dwa kody, co doprowadziło do utraty jej oszczędności.
Podobna sytuacja miała miejsce w przypadku 43-letniej mieszkanki gminy Samborzec, której oszust wysłał wiadomość z instrukcjami, prosząc o postępowanie zgodnie z nimi.
Kobieta odebrała telefon od osoby podającej się za pracownika banku, która poinformowała ją, że jej pieniądze są zagrożone. Na prośbę oszusta, kobieta wygenerowała i podała cztery kody BLIK, co umożliwiło przestępcy wypłacenie około 10 000 złotych.
Oszustwo metodą „na BLIK” polega na wyłudzeniu kodu do płatności przez telefon.
- Proceder stał się popularny. Dlatego wciąż ostrzegamy o tego typu przestępstwach i prosimy, aby te ostrzeżenia były przekazywane dalej. Oszust może już dziś zadzwonić również do was lub kogoś z rodziny
- apeluje oficer prasowy.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.