Muzeum Zamkowe w Sandomierzu bierze udział w ważnym konkursie dla instytucji kultury. Celem tego konkursu jest wybranie najciekawszego scenariusza questu, czyli interaktywnej gry terenowej, która w ciekawy sposób przedstawi lokalną kulturę, tradycje, sztukę i dziedzictwo historyczne. Muzeum przygotowało własny scenariusz zatytułowany „Tajemnica Królewskiego Strażnika”. Ten quest ma pomóc uczestnikom lepiej poznać historię Sandomierza i Zamku Królewskiego, a jednocześnie sprawić, że nauka będzie zabawą.
W drugim etapie konkursu można głosować przez internet. Zachęcamy wszystkich do oddania głosu na scenariusz Muzeum Zamkowego w Sandomierzu.
Głosowanie odbywa się na stronie Fundacji Questingu – questing.pl - gdzie trzeba wybrać zakładkę „Konkurs dla instytucji kultury” i odnaleźć nasz scenariusz na liście. Po kliknięciu na pozycję z numerem 14, można wesprzeć sandomierski projekt.
Głosować można tylko do 9 sierpnia, a z jednego adresu IP można oddać głos raz na 24 godziny. Spośród 72 pomysłów, które zakwalifikowały się do drugiego etapu, ostatecznie zostanie zrealizowanych tylko 30 scenariuszy.
Scenariusz „Tajemnica Królewskiego Strażnika” opowiada o historii Sandomierza i zamku przez pryzmat najcenniejszych skarbów tego miejsca. Bohaterem questu jest pluszak o imieniu „Szaszek” lub „PluSzach”, który pełni rolę strażnika dziedzictwa i przewodnika po muzealnych tajemnicach. Ten niezwykły „świadek historii” dzieli się ciekawostkami i anegdotami, zachęcając uczestników do samodzielnego odkrywania zagadek. Quest prowadzi przez różne sale zamku, a każda z nich kryje fragment większej opowieści o mieście i jego mieszkańcach. Podczas gry uczestnicy rozwiązują zagadki związane z zabytkami, takimi jak sandomierskie szachy czy inne cenne obiekty zgromadzone w muzeum. Narracja jest inspirowana przygodowymi powieściami, co sprawia, że uczestnicy czują się jak detektywi, którzy odkrywają tajemnice przeszłości.
Celem tego projektu jest nie tylko nauka, ale także dobra zabawa i budowanie więzi z lokalnym dziedzictwem. Quest pokazuje, że muzeum to miejsce pełne opowieści i tajemnic, a każda sala kryje fragment historii. Dzięki temu młodzież może lepiej zrozumieć, jak historia miasta i zamku łączą się ze sobą, a jednocześnie czerpać radość z odkrywania przeszłości przez zabawę.
Konkurs jest częścią większego projektu „Śladami tradycji – edukacyjne questy dla młodzieży”, który ma na celu promowanie wiedzy o kulturze i tradycjach regionu. Projekt jest finansowany ze środków państwowych i skierowany jest do uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych. W ramach konkursu wybranych zostanie 30 najlepszych scenariuszy, które zostaną przygotowane przez Fundację Questingu wspólnie z młodzieżą. Gotowe questy będą dostępne w specjalnej aplikacji mobilnej, aby każdy mógł wziąć udział w takich grach terenowych na własną rękę. Dodatkowo, na podstawie każdego questu odbędzie się wydarzenie promocyjne z nagrodami, które zachęci młodych ludzi do poznawania swojej kultury i dziedzictwa.
Serdecznie zachęcamy wszystkich do głosowania na scenariusz „Tajemnica Królewskiego Strażnika”. Wasze wsparcie może pomóc naszemu muzeum w zdobyciu ważnego miejsca w tym konkursie i umożliwić realizację ciekawej edukacyjnej gry terenowej dla wielu osób.
Komentarze (0)