Sandomierski radny Waldemar Białkosz podkreślił, że „w czasie ostatniej awarii starsi mieszkańcy nie zostali skutecznie poinformowani lub zbyt późno”.
Osoby zgłaszające ten fakt zaproponowały, by ogłoszenia były przekazywane w sposób tradycyjny, czyli przez mobilny megafon
– zaapelował przedstawiciel mieszkańców. Zwrócił uwagę na konieczność lepszej komunikacji z mieszkańcami, zwłaszcza z tymi, którzy mogą nie mieć dostępu do nowoczesnych form informacji.
Na te uwagi zareagował burmistrz Sandomierza Paweł Niedźwiedź, który zapewnił, że „komunikaty informujące o zagrożeniach, awariach i postępowania w razie ich wystąpienia, podawane są za pośrednictwem lokalnych środków masowego przekazu”.
Według burmistrza, szczególną uwagę przykłada się do rozgłośni radiowych, telewizyjnych oraz portali internetowych. Informacje o awariach i zagrożeniach są na bieżąco aktualizowane na stronie Urzędu Miejskiego oraz Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej.
W przypadku wystąpienia awarii, remontu itp. PGKIM ponadto informuje telefonicznie oraz drogą elektroniczną bezpośrednio instytucje na zagrożonym terenie
– podkreślił.
Sandomierz posiada ponadto system ostrzegania i alarmowania ludności, który jest zgodny z wytycznymi zawartymi w „Miejskim Planie Zarządzania Kryzysowego”.
Realizacja ostrzegania i alarmowania ludności prowadzona jest także poprzez komunikaty przekazywane za pośrednictwem ruchomych urządzeń nagłaśniających będących w dyspozycji Państwowej Straży Pożarnej i Policji. System alarmowy oparty jest na sieci elektronicznych syren, a w przypadku zagrożeń ogłaszany jest alarm za pomocą sygnałów dźwiękowych
– zauważył burmistrz.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.