reklama

Frekwencja wyborcza w Sandomierzu w drugiej turze wyborów

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Joanna Serafin

Frekwencja wyborcza w Sandomierzu w drugiej turze wyborów - Zdjęcie główne

Ponowne głosowanie zaczęło się o godzinie 7 i potrwa do godziny 21. | foto Joanna Serafin

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości SandomierzW niedzielę, 1 czerwca, mieszkańcy Sandomierza ponownie ruszyli do urn, by wziąć udział w drugiej turze wyborów prezydenckich. Jaką mamy frekwencję do godziny 12?
reklama

Jak pokazują dane przekazane przez Państwową Komisję Wyborczą, frekwencja do godziny 12 była wyraźnie wyższa niż w pierwszym głosowaniu, które odbyło się 18 maja.

Do południa 1 czerwca frekwencja w Sandomierzu wyniosła 22,91 proc., co oznacza, że wydano 3 723 karty do głosowania. Dla porównania, w pierwszej turze frekwencja o tej samej porze wyniosła 18,58 proc. – wtedy do urn poszło 3 082 wyborców.

Choć liczba uprawnionych do głosowania w stałych obwodach głosowania nieco się zmniejszyła (z 16 587 do 16 254), to zainteresowanie mieszkańców drugą turą wyraźnie wzrosło. Oznacza to większą mobilizację elektoratu i prawdopodobnie mocniejsze emocje związane z finałowym starciem kandydatów.

Wzrost frekwencji może mieć kluczowe znaczenie dla ostatecznego wyniku wyborów. Sandomierz, podobnie jak wiele innych miast w Polsce, pokazuje, że w drugiej turze głosy obywateli mogą przeważyć szalę zwycięstwa.

Sandomierz (pierwsza tura)

  • Frekwencja w pierwszym głosowaniu do godziny 12 - 18,58%
  • Liczba kart wydanych w stałych obwodach głosowania - 3 082
  • Liczba uprawnionych do głosowania w stałych obwodach głosowania - 16 587

Sandomierz (druga tura)

reklama

  • Frekwencja w ponownym głosowaniu do godziny 12 - 22,91%
  • Liczba kart wydanych w stałych obwodach głosowania - 3 723
  • Liczba uprawnionych do głosowania w stałych obwodach głosowania - 16 254

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo